jeden mailserver pro vice domen + dalsi veci

Jirka Slaby magovec na mujbox.cz
Pondělí Duben 14 20:37:02 CEST 2003

Zdravim,
mam nasledujici problem. Omlouvam se za delsi text, ale problem to vyzaduje.
Predem dekuju vsem ktery se doctou az na konec :-)

Mam jeden stroj kde bezi mailserver. Na tom stroji je nekolik uzivatelu
(radove az stovky) Ten mailserver musi obsluhovat nekolik domen. Na tom
stroji dale bezi webserver a spousta aliasu (pro kazdyho uzivatele jeden).
Uzivatele maj na server pristup pouze pres ftp a pop3/imap. (Napada me, ze
docela dobrou modelovou situaci, pro lepsi predstavu, je verejny
webhosting) Kazdej z tech uzivatelu ma pridelen urcity pocet emailu. Ruzni
uzivatele maji ruzne velike emaily. Uzivatele jsou na sobe nezavisli a tedy
je beznou praxi, ze maji adresy typu info na firma1.cz a info na firma2.cz
(stejna jmena jina domena). Server ma v DNS MX zaznamy pro kadou tu domenu
ktera na nem bezi.

Jak se v praxi resi dorucovani tech vyse uvedenych emailu? Jak smtp server
vi kam ma dorucit ktery email kdyz v systemu muze existovat pouze jeden
uzivatel info?

Chtel bych poprosit jestli by mi nekdo nemohl napsat nejake reseni jak se
tahle funkcnost da zabezpecit? Kolika a jakymi programy?

Jak jsem jiz psal, pro dobre pochopeni situace bych potreboval vytvorit neco
jako webhosting kde se hostuje nekolik firem a kazda ma prideleno nekolik
emailovych adres (kazda jine heslo). Tedy muzou mit stejna jmena ale jina
domena pro ty emaily. Kazda firma ma jine velikosti schranek a to potrebuji
take kontrolovat. Na serveru pobezi pop3, pop3s, imap a imaps.

Nevim take jak resit autentifikaci uzivatelu. Pro kazdy email zalozit noveho
uzivatele systemu (tedy adduser...) mi prijde dosti neprakticke a tak
uvazuji o LDAP nebo o autentifikaci oproti databazi? Muze me nekdo
nasmerovat? Znate lepsi reseni? Nejsem uplne vedle a nedela se to UPLNE
jinak ? :)

Jako mailserver mam Postfix a rad bych to pomoci neho take udelal, ale
poradite li mi lepsi variantu tak jsem zatim otevren vsemu. Imap server lze
take menit v zavislosti na Vami navrzenem reseni.

dekuji vsem prispevatelum..

Jirka