Legalni vypalovani CD vs. Red Hat?

Úterý Duben 15 15:30:37 CEST 2003

On Tue, Apr 15, 2003 at 01:32:17PM +0200, Tibor Pittich wrote:
> Dňa 15. apr 2003, 12:49, Kovar Jan napísal(a):

> nie som pravnik, ani nechcem dako rozvlacovat tuto fylozoficku debatu, len
> chcem, poznamenat, ze ani zakon sa neinterpretuje len ako cierne a biele
> a ako jeden z hlavnych vstupov pre posudenie zavaznosti cinu sa zvazuje
> aj "spolocenska nebezpecnost cinu", takze svojim sposobom "prizmurovanie
> oci" existuje a pouziva sa..

Ano. Dotycny dostane sazbu na dolni hranici sazby nebo podminku. Nicmene
poruseni zakona je poruseni zakona a pokud by se melo "mhourit oko", pak
by to byla pravni anarchie. Nelze nalezt "miru mhoureni", nevi se kdo by
ji mel stanovit a ze starsiho pojeti prava (zvykove pravo) by vyplynulo,
ze pravo pak muze porusovat kazdy (tj. pokud je naplnena skutkova
podstata, neni o cem diskutovat - milost pak poslouzi duchodci
pestujicimu marihuanu lepe, nez verejne ignorovani zakona).

V tom je nebezpeci prave treba porusovani prava a zakonu samotnou
vladou. Kdyz je pro vladu zakon carem papiru, co pak ma znamenat pravo
pro obcana? Co ma ochranna znamka znamenat pro podnikatele XY, kdyz sama
komunita bude na pravo ochrannych znamek kaslat?

Kdosi pred Vami zde uvadel velmi pritazene priklady (zlomena ruka atp).
Vsechny lze shrnout do jednoho (on to uz rikal Richard Veliky v Anglii a
ziskal tim na svou stranu slechtice a vzor si bral z rimskeho prava):

Zakon plati pro vsechny

Pokud ne, zijeme v bananove republice a ve vlastnim zajmu bysme meli
dbat na zmenu teto praxe, protoze jinak se to nakonec obrati proti nam
samotnym (prosim neplette si to se spatnymi zakony, ktere se daji obejit
- zde plati pravidlo reklamace u zakonodarneho sboru nebo odvolani k
vyssi instanci [napr. Ustavni soud, pokud zakon porusuje ustavu]).

Takze prosim: nenabadejte k toleranci porusovani prav k ochrannym
znamkam, prectete si prislusne URL a DODRZUJTE v nem uvedena pravidla.
Pak nebude potreba mhourit oci a CD pujde v klidu vypalovat.

http://www.redhat.com/about/corporate/trademark/guidelines/

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz