shadow passwords a checkpassword pro qmail was: Re: nelze pridat uzivatele - Debian woody stable

Petr's mailing list lists na seznam.cz
Úterý Duben 15 20:57:12 CEST 2003

On Wed, 9 Apr 2003 06:07:35 +0000 (UTC)
Matus "fantomas" Uhlar <uhlar na fantomas.sk> wrote:

> Petr's mailing list <lists na seznam.cz> wrote:
> -> Uz jsem na to dosel. Mam nastavene shadow passwords. Pro pop3 s
> qmailem-> jsem patchnul checkpassword-0.81. Checkpassword stale nechel
> uzivatele-> overovat. Hledal jsem, co s tim a bylo mi na Inetu
> doporuceno, abych do-> /etc/pam.d/passwd pripsal radky:
>
> 1. nastavte si zalamovanie riadkov.

Jak je libo.

> [...]
> -> # konec pripsanych radku
> ->
> -> #radek niz jsem zakomentoval
> -> #password   required   pam_unix.so nullok obscure min=4 max=8 md5
> -> #<konec souboru /etc/pam.d/passwd>
> ->
> -> Jak jsem pripsal radky a zakomentoval posledni password, byl jsem
> schopen-> se do qmailu pripojit pres pop3, ale nebyl jsem schopen
> zridit noveho-> uzivatele a naopak. Sakva, jak z toho ven?
>
> 2. ked tomu nerozumiete tak to nerobte. Ved vy ani neviete co ste
> urobil. urobil ste asi tolko ze ste zrusili pouzivanie md5 hesiel plus

Presne tuto radu jsem potreboval. Diky moc. Ted uz vim, jak na to. :-)

Potreboval jsem jen rozchodit v qmailu, aby spolupracoval checkpassword
s shadow passwords. Checkpassword si s shadow passwords nerozumnel. Na
Inetu jsem sehnal, co udelat, aby vse fungovalo. Bohuzel po zmenach se
objevila chyba jinde. Co ty zmeny mely udelat zhruba vim. Jinak musim
rict, ze jste mne fakt nachytal. Passwords, shadow passwords a jejich
konfigurace s qmailem jsou moje slaba stranka. Asi o linuxu v tomhle
smeru vite o trochu vic :-)

Prave proto se ptam v konferenci, kde jsou lide zkusenejsi nez ja, abych
problem odstranil. Jen by mne zajimalo co asi delate vy, kdyz necemu
nerozumite? Ono je velice jednoduche napsat, neumis, radsi od toho bez
pryc. Pro mne spis plati nerozumis, zeptej se.

> co vam zahlasi prikaz 'passwd petr' ?
Segmentation fault.  Vas to jako zajima? Hmm.

Petr