graficky MUA neagresivni vuci /var/spool/mail?

Petr Olsak petr na olsak.net
Středa Duben 16 08:49:10 CEST 2003

Vážení,

chtěl jsem se zeptat, zda nevíte o nějakém rozumném grafickém MUA, který
není agresivní vůči /var/spool/mail/user, tj. dokáže nad ním pracovat,
modifikovat jej a nestahovat odtud maily někam jinam, sotva se zapne.

Tato možnost je známá například u pine, mutt, nebo jako default ji má
klasický starodávný /bin/mail, který jsem svého času taky používal.

U grafických MUA, které jsem letmo prošel, jsem tuto vlastnost neobjevil,
možná jsem se špatně díval. Skoro jsem měl pocit, že mám požadavek, který
měl smysl v době kamenné, ale ne v současné době.

Uživatelé si žádají klikoidní MUA, ale když se jim třeba nebude líbit, pak
chtějí zůstat u svého pine či něčeho podobného. Mají ve /var/spool/mail
na aplikačním serveru plno dopisů, o které nechtějí přijít (je to jejich
věc, já je nebudu nutit, aby si to zálohovali jinam). Když jim ale přidám
do nabídky win manageru možnost spuštění klikoidního MUA (například
sylpheed) a oni na to jednou kliknou a vrátí se pak ke starému způsobu
práce, pak okamžitě zoufale volají, že se jim ztratila veškerá pošta.
Navíc agresivita např. sylpheedu je podtržena tím, že si to bez
varování zkonvertuje z mailbox do maildir. To je potom k zbláznění.

Zdravím

Petr Olšák