graficky MUA neagresivni vuci /var/spool/mail?

Středa Duben 16 09:00:59 CEST 2003

Petr Olsak píše:
> Uživatelé si žádají klikoidní MUA, ale když se jim třeba nebude líbit, pak
> chtějí zůstat u svého pine či něčeho podobného. Mají ve /var/spool/mail
> na aplikačním serveru plno dopisů, o které nechtějí přijít (je to jejich
> věc, já je nebudu nutit, aby si to zálohovali jinam). Když jim ale přidám
> do nabídky win manageru možnost spuštění klikoidního MUA (například
> sylpheed) a oni na to jednou kliknou a vrátí se pak ke starému způsobu
> práce, pak okamžitě zoufale volají, že se jim ztratila veškerá pošta.
> Navíc agresivita např. sylpheedu je podtržena tím, že si to bez
> [...]
	Alternativní cesta je používání nějakého webmailu postaveného nad
imapem. Mezi výhody patří:
- srozumitelné ovládání: ke všemu, co připomíná web, přistupují lidé
  s mnohem menší nedůvěrou
- ukládání došlé pošty do složek na serveru
- rozumné počeštění
- dodatečné možnosti
Nevýhody jako jistá neobratnost, pomalost, přece jenom menší možnosti jsou
zapomenuty například při přístupu z velké dálky a po zvládnutí konfigurace
procmailu.

Z těch nejznámějších je to
http://www.horde.org/imp/
http://openwebmail.org/
http://www.squirrelmail.org/
Poslední jmenovaný používá naše (humanitní) fakulta, někteří lidé dokonce
čtou poštu výhradně přes webmail i ve fakultním areálu, kde by se mohli
spokojit s Outlookem apod. Větší stížnosti nejsou.