jaky linux na mailserver?

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Středa Duben 16 14:56:25 CEST 2003

> dobry den,
> potreboval bych poradit s tim, jaky linux pouzit pro server
> ktery ma vykonavat funkci mailserveru. V soucasne situaci mam
> RH7.2 ale tam pri instalaci volba mailserveru vubec neni, je
> tam www, je tam samba ale mail ne...
>
> moc tomu nerozumim a mym vrcholem je ze mi linux forwarduje
> tcp/ip... ... popripade, nevite o nejake publikaci, kde by
> byla konfigurace mailserveru popsana... Vim ze exituje nejaky
> sendmail ale vubec nevim jak jej konfigurovat a jak
> prostrednictvim nej posilat maily... moc dik za rady

Jen pro jistotu. Co si predstavujete pod pojmem mail server? Tak jak jste to
rekl, to muze byt neco, cemu predate novou postu a ono se to postara o
doruceni. Pak to muze byt neco, co skladuje prichozi postu a umozni vam,
abyste si ji vyzvednul nejakym postovnim klientem - at uz Kmail, Evolution
nebo treba MS Outlook Express. No a pak by to treba mohlo byt neco, co znate
z freemailu, to jest nejaky webmail, kam pristupujete pres web prohlizec.

Pokud vam jde o odesilani posty, tak misto sendmailu bych vam spis doporucil
postfix. Bude to pro vas jednodusi na nastaveni a myslim, ze v RH 7.2 jiz je
primo na instalacnich CD.

Pokud vam jde o to ukladani posty, tak na instalacnim CD je balik s podobnym
nazvem jako imap-cislo.rpm. Ten zajisti pristup k poste.

No a pokud chcete neco ve stylu webmail, tak pravdepodobne tak jako tak
budete potrebovat ty dva prichozi, k tomu WWW server - nejlepe apache +
nejake dalsi veci, ktere budou v dokumentaci od Squirell mail. O nem vim, ze
je v RH8, jestli je i u starsich netusim.

Hezky den.

TNX