Baví vás to? Mne ani trochu.

Debian User reddragon na lanelec.spk.cz
Čtvrtek Duben 17 13:06:49 CEST 2003

On Thu, Apr 17, 2003 at 12:40:30PM +0200, Radek Vybiral wrote:
> Podobné diskuse prospějí komunitě naprosto zásadně. Bude totiž stále více
> jasné, že existují nějaké ochranné známky, že software byť šířený zdarma
> mezi uživateli může mít při prodeji definovány jisté podmínky a nemělo by
> docházet k případům, jakého jsme tu byli nedávno svědky.
> Také by mělo být stále jasnější, že uživatelé, pokud budou chtít využívat
> výhody na Linuxu portovaných programů tak mohou činit za daleko nižších
> nákladů, ale v případě, že se rozhodnou využít některé distribuce, které
> obsahují všechny nástroje pohodlně předpřipravené budou muset za tuto
> [...]
No nevim, nechci se plest do diskuse, jejiz smysl je mi tak trochu cizi,
nicmene si myslim, ze tahle problematika sem nepatri. Jestli bude vyvoj
pokracovat v intencich, tak jak naznacujete, pak bych hlasoval pro
zalozeni serveru commercial.linux.cz a presmeroval veskere debaty na
toto tema tam. Doted jsem si myslel, ze cilem tohoto fora je reseni
veci spojenych s provozem a spravou Linuxu, nikoliv s jeho prodejem, ci
dokonce propagaci distribuce urcite firmy.
Jinak muj skromny soukromy nazor - jiz delsi dobu mam dojem, ze uzral
cas zmenit "dvorni distribuci" ceske linuxove komunity za jinou. Preci
jen at jsou zasluhy firmy Red Hat sebevetsi, nejsem si zcela jisty, ze
je do budoucna soucasny stav udrzitelny. Red Hat je proste komercni
firma se svymi zajmy a orientaci na jisty typ zakazniku, jimiz primarne
nejsou clenove linuxove komunity, ale velke a stredni firmy. Myslim, ze
existuji distribuce, ktere jsou mnohem vice orientovane na komunitu a
ktere z principu nejsou nucene resit jakekoliv obchodni zajmy.
Potud muj nazor uplne mimo a moje kupka hnoje.

						Vladimír Láník