Plny prazdny disk

Petr Simandl simandl na mujmail.cz
Čtvrtek Duben 17 14:29:18 CEST 2003

Zdravim,
  mam P200 jako router a stala se mi dnes uz podruhe nemila vec.
[simandl na jaja simandl]$ df
Filesystem           1k-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/hda1              1377068   1366076         0 100% /
none                     31356         0     31356   0% /dev/shm

na tom by ani nebylo nic divneho, kdyby to misto bylo opravdu zabrane.
Po rebootu (jinak to resit neumim - proto sem pisu) se totiz vse umravni
a je to nasledovne
[simandl na jaja simandl]$ df
Filesystem           1k-blocks      Used Available Use% Mounted on
/dev/hda1              1377068    810160    496956  62% /
none                     31356         0     31356   0% /dev/shm

Tech 496 mega je volnych ale system tvrdi ze ne. Na tom routeru jede
zebra a ospfd a tyhle demoni dost loguji a v pohode udelaji i 100M log
za den (Ano vim ze je to dost ale to prosim tady nerozebirejme)
Pouzivam logrotate tak ze kazdy den vytvari novy log a rotuje to co pet dni
takze obcas ten disk opravdu dojede az na maximum a nic neni volne
Me by zajimalo jestli se neda nejak "syncnout" nebo jinak provest to
co provede reboot?
Zda se mi ze system se obcas dostane do stavu kdy smazani souboru neuvolni
misto a disk je jakoby plny se vsemi dusledky z toho plynoucimi.
diky
Sima