Baví vás to? Mne ani trochu.

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Duben 17 22:34:28 CEST 2003

On Thu, Apr 17, 2003 at 12:40:30PM +0200, Radek Vybiral wrote:

> A můžu vědět, na základě jaké úvahy jste dospěl k tomu, že otázky kolem
> distribuování produktů firmy Red Hat či diskuse nad používám ochranné
> známky Linux nemají nic společného s problematikou Linuxu?

A můžu já vědět, na základě jaké úvahy jste dospěl k tomu, že něco
takového tvrdím? Jen se domnívám, že bychom pro samé poskakování
kolem právních otázek neměli zapomínat na to podstatné - na Linux
samotný. Jinak se se za chvíli nebudete mít o co hádat. Asi tak,
jako když se po listopadu 1989 všichni hrnuli na práva a na ekonomii,
až začalo hrozit, že ti ekonomové nebudou mít co řídit a právníci
koho zastupovat. Poměrně brzy se však ukázalo, že pro tolik právníků
a ekonomů jednoduše není uplatnění...

> Jak je vidět nejenom v zahraničí, ale i u nás existují firmy, které v
> tomto oboru již podnikají nebo se chystají podnikat.
> Proč by se nemělo diskutovat o tom, jak to dělat správně a co je k tomu
> potřeba v některých případěch dodržovat?

Nemám nic proti diskusi. Ale bohužel to začíná nabývat takových rozměrů,
že už se pomalu bojím cokoli udělat, abych někoho nepopudil nepřesnou
nebo nadnesenou formulací a abych neporušil něčí licenční podmínky.

> Ano, teď vás to může znechucovat, že se tu neřeší problémy s programy, ale
> za půl roku budete chtít v této oblasti podnikat a budete určitě rád za tu
> porci informací kterou získáte k tomu, aby vaše podnikání bylo korektní a
> v souladu s právním řádem.

Už podnikám, ale začínám mít pocit, že pokud mám mít stoprocentní jistotu,
že nenaběhnu do rány některým jedincům, kteří tu v poslední době exhibují,
budu potřebovat dva až tři schopné právníky.

Budiž, jste-li (nejen vy) přesvědčen, že vaše debaty jsou důležitější
než řešení technických otázek, užijte si je. Pokud se situace v dohledné
době nezlepší (z mého pohledu), asi budu nucen se z tohoto listu opět
odhlásit. Poměrně velký provoz mi nevadí, ale musím mít pocit, že to má
nějaký smysl. A tento pocit mne pomalu ale jistě opouští.

                                                          Michal Kubeček