praca s accounts na Debiane

mailing na lentus.sk mailing na lentus.sk
Úterý Duben 22 13:29:09 CEST 2003

DOPLNENIE:
4. potreboval by som prikaz na vylistovanie vs. userov (vratane demonov/sys
...)
4.B. potreboval by som prikaz na vylistovanie vs. userov z group ekon
(snad aj cez cat | grep)
4.C. potreboval by som prikaz na vylistovanie vs. userov z group ekon, len
tych, kt. ju maju ako default group - a toto si uz spravit cez cat&grep
neviem
(radsej "normalnym" (akym?) prikazom)

5.
tester:x:1000:
test1:x:1001:
test3:!:1003:test3
test4:x:1004:
preco je pri group test3 "!" - vykricnik??

> man 5 passwd
ano, ale ja hladam prikaz/script ! kt. mi uvedene umozni, aby som to nemusel
robit cez VIM
> man 5 group

A)
okrem vim /etc/group nevidim moznost ako mazat uzivatelov z jednotlivych
skupin - pridavat sa tam daju sposobom *addgroup user group*
co je IMHO dost blbe, ak to potrebujem vo vacsom pocte
B)
Problemom je aj mazanie default groupy - moj pripad - zmazat asi 100 group /
nahradit ich inymi sposobom *vim /etc/shadow* sa mi zda SILNO neprakticke
newgrp je iba na current session

> man 1 passwd
vdaka, toto som potreboval - pre ostatnych:
passwd -l user - lockne account
passwd -u user - UNlockne account

> nejjednodussi je do /etc/apt/sources.lists dat jen zdroj bezp. updatu,
> jinak to asi lze resit nejakymi parametry pro apt
>
> jak pouze na download - man apt
man apt-get :)
-d aka --donwload-only
predtym som to prehliadol - sorrac