wwwoffle a mdk 9.1 - prosím (=?iso-8859-2?q?del=B9=ED?=)

Úterý Duben 22 22:23:51 CEST 2003

On Mon, 21 Apr 2003, Radomír FOJTÍK wrote:

> Pravděpodobně souvisí s DNS. Normálně je můj /etc/resolv.conf prázdný a po
> připojení na net se v něm objeví DNS(?) adresy. A já musím v mcc (grafický
> nástroj pro různá nastavení) restartova demona wwwoffled. Pak dám v konzoli
> wwwoffle -on (fetch) a funguje to. Bez restartu toho demona si neprohlednu
> nic.

Asi je na miste trocha teorie:

Program, co chce pouzivat DNS se (obvykle) podiva do /etc/resolv.conf, kde
by mel najit IP adresy pouzitelnych DNS resolveru. Ty adresy se do toho
souboru mohou dostat ruzne: lze je tam napsat rucne, mohou tam byt vlozeny
na zaklade informaci z DHCP a v neposledni rade je tam muze dat ppp
resp. nektery jeho pomocny skript pri nahozeni dialupu.

Ovsem jisty problem vznika z toho, ze temer vsechny programy ctou
/etc/resolv.conf pouze pri svem spusteni, resp. pri prvnim zavolani
nektere funkce, co pracuje s DNS (viz tez resolver(3)). Pokud se ten
soubor meni dynamicky, pak mohou vznikat dost podivne potize.

Reseni bud spociva v tom, ze se problemove procesy restartuji, nebo se
do /etc/resolv.conf da "nameserver 127.0.0.1" a rozbehne lokalni DNS
resolver/forwarder, napr. zminovane pdnsd, ale lze pouzit i leccos
jineho, a rekonfigurace ci restart se provede pouze na nem.