tiskarna

Honza Houstek houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz
Středa Duben 23 09:06:39 CEST 2003

> zdravi,
> byl by nekdo tak trpelivy a ochotny, aby mi napsal nejaky postup, jak pridta
> tiskarnu, ktera je sitova, aby bezela na sambe?abych mohl tisknout z linuxu.
> Distribuci pouzivam Mandrake linux 9.0. tiskarna je HP1100, takova ta s tou
> kopirkou a faxem. Samba mi bezi v pohode, ostatni v siti ji vidi. Predem
> diky, jestli se nekdo najde.

Precetl jsem vas prispevek nekolikrat, ale nektere formulace mi stale
nejsou jasne. Nicmene predpokladam, ze vam jde o to pridat tiskarnu do
samby tak, aby na ni mohli klienti z windows tisknout.

Nejprve je treba nainstalovat nejaky spooler (lpr, lprng, cups) a do nej
tu tiskarnu. Pro tisk z windows nenastavujte zadny filtr (maximalne nejake
osetreni koncu radku ci pocitani stranek, ale ne treba ghostscript).

Samba na tuto tiskarnu tiskne tak, ze co prijde po siti na ni pres spooler
vytiskne. Do samby pridate neco takoveho

[jmeno_v_sambe]
        printable = Yes
	; na nasledujici adresar musi mit tisknouci uzivatele pravo zapisu
	; neni od veci mu navic nastavit sticky bit
        path = /nejaky/tmp/adresar/pro/docasne/ulozeni/ulohy
        printer name = jmeno_ve_spooleru

Pokud nechcete automaticke downloady driveru, je to na strane samby vse
(sranda zacina na strane windows ;-)

Jeste v sambe nastavte

	printing = vas_spooler (lpr|lprng|cups)

a pripadne muzete predefinovat prikazy pro jednotlive akce, napr.
pro lprng pouzivam

	printing = lprng
        printcap name = |/usr/bin/lpc client all
        print command = /usr/bin/lpr -P%p -r %s
        lpq command = /usr/bin/lpq -P%p
        lprm command = /usr/bin/lprm -P%p %j
        lppause command = /usr/sbin/lpc hold %p %j
        lpresume command = /usr/sbin/lpc release %p %j
        queuepause command = /usr/sbin/lpc stop %p
        queueresume command = /usr/sbin/lpc start %p

BTW jak je tiskarna pripojena k tomu samba serveru?

-- Honza Houstek