smbfs, windows XP, utf8 a cestina

Karel Kral co-as na quick.cz
Středa Duben 23 09:21:12 CEST 2003

soban na centrum.cz napsal:

 > A mate tam to codepage ?

 > Ja pripojuji disk z win me v fstab a čeština je OK
 > /dev/hda1		/home/petr/Windows-98-C	auto
 > rw,gid=500,uid=500,iocharset=utf8,codepage=852 0 0

Mam - zkousel jsem ruzne kombinace. Vas pripad je ale asi odjinud -
vzhledem k tomu /dev/hda1 - ja to potrebuju z jineho PCdla...

xkaminsk na rubisko.ascs.muni.cz napsal:

 > archiv prochazite spatne...

K sambe je toho tuny, mensi tuny jsou problemy s iso-8859-2 a k utf8
jsem nasel malo - s tim, ze to co jinde asi funguje, tak u me ne ;-(

 > castecnym resenim je samba-3.x

Stahnul jsem si samba-3.0alpha23-1. Je tu mensi zmena - pokud namountuju
share -o iocharset=utf8,codepage=utf8 tak misto otazniku (console) ci
chybejicich pismen (Konqueror) jsou treba :xe7 ci :xa1 a pod. (v
obouch). Bez codepage (ci s =852) jsou tam otazniky/nic. Je mozne, ze to
tedy jiz funguje - akorat se mi znaky nezobrazi (podotykam, ze s
cestinou nemam na lokale problemy - WWW, posta apod. se zda v pohode).

houstek-lists na utf.troja.mff.cuni.cz napsal:

 > /usr/share/samba/codepages/codepage.*,

Tento adresar jiz v sambe 3.0 vubec nemam.

Zatim jsem to tedy neuchodil. Je mozne, ze jsem si tady neco domastil
(treba instalaci kde-3.1.1) a postupy jinde osvedcene u me nemohou
fungovat. Budu hledat dal.

Presto dik,
Karel Kral