site a routovani

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Středa Duben 23 11:01:09 CEST 2003

> Provozuji mensi bezdratovou sit s jednim AP a asi 10 klienty.
> AP ma IP adresu 192.168.1.1, pro klienty jsem vymezil rozsah IP
> 2-14 (uz nebudu uvadet 192.168.1.)
> Klienti jsou jak na linuxu, tak na windows.
> Linux pouzivam tam, kde je za jednou antenou vice pocitacu,

obvykle som to videl riesene tak, ze ap-cko a jeho klienti maju jednu siet (napr 192.168.1.x), a ak sa za linux klienta pripajaju dalsie stroje, tam sa spravi dalsia siet (napr 192.168.2.x). na 1 hop od ap-cka maju masiny nastavenu default gateway to ap-cko, na 2 hopy od ap-cka (za linux routerom) sa windowsom nastavi default gateway ten linux. a netreba vymyslat ziadne divociny s routovacimi tabulkami.