site a routovani

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Duben 23 13:59:58 CEST 2003

Jaroslav Jirásek wrote:
[...]
: A ted resim, jak spravne nastavit routovaci tabulky. U linuxu to neni
: problem,
: na kazdem stroji udelam:
: route add -net 192.168.1.32 netmask 255.255.255.240 gw 192.168.1.2
: route add -net 192.168.1.48 netmask 255.255.255.240 gw 192.168.1.3
: atd...
: a vychozi brana je 192.168.1.2.
: To same bych mel nastavit na windows klientech (samozrejme jen na tech, co
: jsou
: v rozsahu IP 2.14).
[...]
: A to nechci, protoze uzivatele si to stale vselijak preinstalovavaji,
: samozrejme
: by si tu tabulku neumeli nastavit, byl by treba muj zasah.
[...]
: Otazka zni, jak z toho, jak to mam predelat? Je ten muj navrh topologie
: spatny?
[...]
: No je to pekne dlouhy. Snad to nekdo zkusi prelouskat a poradit mi, doufam
: ze pochopite,
: co mam na mysli.

	Uff, to formatovani je fakt strasne. Napoprve jsem si rekl,
ze tohle prece nebudu cist, ale pak jsem se premohl :-)

	Zakladni pouceni je: nepripojovat windows (nebo obecne stanice
pod uzivatelskou spravou) do site, ktera ma vice nez jeden vystup.

	IMHO nejde se vyhnout tomu, aby budto ty windows mely spravne
nastavene routovani (jako maji ty Linuxy) nebo aby data sla pres
bezdrat 2x.

	Posilani ICMP packetu (predpokladam ze se jedna o ICMP redirect)
lze vypnout v /proc/sys/net/conf/<rozhrani>/. Druha moznost je, ze udelate
samostatnou WLAN pro ty windows, kde bude jeden router pro komunikaci
se zbytkem sveta, a druhou WLAN pro komunikaci mezi temi routery. Samozrejme
pak musite mit jeden pocitac se dvema bezdratovymi kartami.

-Y.

|-- If you start doing things because you hate others and want to screw  --|
|-- them over the end result is bad.   --Linus Torvalds to the BBC News  --|