Ako rozbehat tlaciaren pod LPD ?

Pátek Duben 25 12:52:48 CEST 2003

On Fri, Apr 25, 2003 at 12:36:47PM +0200, mailing na lentus.sk wrote:
> Skusal som to podla http://www.linuxprinting.org
> ale narazil som na taky problem:
> GNU Ghostscript 6.53 (2002-02-13)
> Copyright (C) 2002 artofcode LLC, Benicia, CA. All rights reserved.
> This software comes with NO WARRANTY: see the file COPYING for details.
> GNU Ghostscript 6.53: Cannot open X display `(null)'.
> **** Unable to open the initial device, quitting.

Odhadujem, ze neprenasate spravne parametre pre gs a ten sa snazi
zobrazit okno (kedze lpd nebezi pod X-window sytemom, tak sa mu nepodari
napojit sa.)

> V BIOSe mam nastavene SPP.

Sem ste sa ani nedostali. (Zatial sa to ani nepokusal posielat do
tlaciarne.

> #/etc/init.d/lpd start
> Starting printer spooler: lpd.
>
> #ps -aux | grep lp
> Bad syntax, perhaps a bogus '-'?
> root       401  0.0  0.0  2052  772 ?        S    22:37   0:00 /usr/sbin/lpd
> root       820  0.0  0.0  1340  472 pts/2    S    23:10   0:00 grep lp
>
> #/etc/init.d/lpd stop
> Stopping printer spooler: lpd not running.
>
> #lpr -Poki -Jdocs lpdomatic.txt
> lpr: connect: No such file or directory
> jobs queued, but cannot start daemon.

Je rozumne po pade lpd (ked mam nejaku chybu v konfigu, tak sa mi to
stava) dat 'killall lpd', aby sa uvolnil port (tusim) 515, ktory lpd
pouziva. Inak sa lpd pri startovani nespusti.

> Mate niekto nejaky ENG / CZ/SK navod, pre zaciatocnik, ako to rozbehat??

http://www.linux.cz/noviny/2000-01/clanek11.html

Velmi dobry navod. Vela krat sa do neho pozriem, ked mi nieco nie je
jasne.