Začátečnický dotaz jaký LINUX - nevraždit ;-)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Duben 25 16:19:45 CEST 2003

: Odesílatel: Tomas Fronk <froncin na seznam.cz>
: 1) Jaká distribuce na grafickou stanici? (Je tu někdo kdo by ji poslal
Jestli jste z okolí Mikulova nebo Brňák, stavte se.
: 2) Existuje AutoCAD, ArchiCAD pro danou distribuci?
yo
: 3) Uživatelsky snadné nastavení tiskáren. (případní uživatelé jsou
odchvaní
: na M$ a chtějí klikárnu ;-) )
yo
: 4) Antivir - levný a kvalitní (aktualizace pres server)
Antivir netřeba, vy víte o viru pro linux? Já teda ne a kdybych věděl, tak
bych se hned šel přihlásit o těch mám pocit $10000.

: Dotazy B:
: 1) Jaká distribuce na serverovou stanici (v případě osvědčení bych šel od
: W2000Srv)
:     - musí umět doménu, login scripty, nastavení sdílených tiskáren (což
asi
: umí všechny)
MDK9.1
: 2) Antivir - on-line kontrola veškerých dat
netřeba
: 3) Zálohování (páska + ext. HDD)
yo

Závěr
-----
Mandrake 9.1 pro vás bude ideální. Redhat je přece jen trošku sušší, navíc
MDK oplývá spoustou fajnovůstek, které RH dlouho mít nebude (myslím tím
třeba instalační proces). Zase ale nainstalovat MDK trvá trochu déle,
špatně se tam vybítrají balíčky pokud chcete něco moc speciálního - a taky
je RH paranoidnější v závislostech mezi balíčky, což je zase trošku výhoda.
Na druhou stranu doporučuji pro začátek nainstalovat úplně fšecko, odebírat
můžete vždycky.

Před 2 týdny jsem instaloval MDK9.1 jednomu člověku (typické BFU), co do té
doby něměl šajnu o tom, že vůbec nějaký linux existuje. Dneska wokna
používá už jenom na účto, neboť jsem mu tam nenakonfiguroval wine. A Linux
si teď nemůže vynachválit.

JL.