tisk v linuxu

Petr Skoda skoda na pleione.asu.cas.cz
Pátek Duben 25 15:33:39 CEST 2003

Kdyz uz tady chvalite ty HP tiskarny pro foto kvalitu,

chci se optat, umi ty Linuxove drivery nejak rici ze se tiskne na folie ?

Jelikoz se zabyvam uz dlouho pokusem jak na nasi DJ1120 dostat tisk s
kvalitou podobnou Jinym OS ;-) tak uz jsem zkusili leccos a zda se mi,
ze oficialni HP drivery uz nejakou dobu stagnujou a asi uz se lepsit
nebudou (spise jen pribyde podpora novejsich modelu).
U vsech driveru z hpijs se napr objevuji vsechny typy papiry a kvalit
(jako parametry pro driver) ale o folich nic !
Zrovna tak tam tvrdi, ze jine rozliseni nez 300x300 se nepodporuje apod ..

Takze nic moc, stale srovnani s jinymi OS pokulhava.
Jedinne co tisklo opravdu pekne je TurboPrint, ale uz nam nejak nesel do
RH8 tak jsem ho dlouho netestoval (novou verzi)

Jak vubec dnes lze tisknout postscript barevny , ktery nekde stahnu,
aby vypadal hezky na fotopapiru i folii - A to treba i u barevnych
laserovek?

Jak reknu tiskarne druh media aby si namapovala barvy ?

Zatim mam pocit, ze sice v LPR databazi tvrdi, ze dana tiskarna je
podporovana linuxem perfektne, ale mam pocit, ze jsou radi, ze vidi to co
chteli ve zhruba ocekavanych barvach - ale srovnani s tytez tiskarny na
Jinem OS asi nevideli - soudim poz zkusenosti s HP870cx a Hp DJ1120 s snad
vsemi drivery co kdy byly k dispozici (vcetne rekompilace GS s driverem
cdj890 apod ...)

Co jsem zatim nezkousel je CUPS a PPD originaly od vyrobcu - ale je tam
neco vubec o prenosu barev a hustote inkoustu - videl jsem tam jen kolik
ma zsobniku apod.. ?

Nechce se nekdo fundovane vyjadrit jak spravne tisknout v Linuxu opravdu
VERNE BAREVNE a jake drivery to umoznuji - a hlavne jak na ty folie !

Diky

*  Petr Skoda                         Tel   : (323) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (323) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (323) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *