BFU: program vedecke vypocty

Oak oak.brno na seznam.cz
Neděle Duben 27 22:56:17 CEST 2003

Dobrý den,

Dne ne 27. of April 2003 17:20 Roman Slechta napsal(a):
> Ahoj,
>
> shanim program pro vedecke vypocty. Moje predstava je
> ze by to melo byt neco jako jazyk basic a aby bylo mozno
> zobrazovat vysledky vypoctu a i je vytisknout.

Nepochopil jsem úplně Vaši přestavu o programu, ale můžu Vám dát tipy. Já jsem
nejdříve experimentoval s Mupadem, což je GNU obdoba (s velkou rezervou)
Matlabu. Od širšího využívání mě odradila dost složitá syntax.
Pak mi kamarád poradil zkusit Octave a prakticky ihned jsem do něho zapadl.
Jeho _obrvskou_ výhodou je to, že jsou v něm naprogramovaný funkce Matlabu,
takže můžete používat syntaxi Matlabu, což je dost standard nejen na našich
VŠ.
M-fily píšu v Kate, pak jen spustíte Octave a příslušném adresáři svůj m-file
z příkazové řádky Octave. Pokud m-file obsahuje grafy, Octave automaticky
změní syntaxi a pošle to GNUplotu.

Zdraví,

Oak