zálohování na pásky

Vaclav Dvorsky hufhendr na sendmail.cz
Pondělí Duben 28 10:16:41 CEST 2003

Zdeněk Sejček wrote:

> Dobrý den,
>
> právě studuji zálohování na pásky pod linuxem. Potřebuji dohodit nějaký
> soft, který lze použít... Potřebuju zálohovat pár v pondělí adresářů na
> pásku a pak po dnech dělat incremental.

Kdysi davno jsem primo v teto konferenci nasel tento sikovny script:

#!/bin/sh
#

case "$1" in
  dump)
 /sbin/xfsdump -"$2"uan -f /dev/nst0 "$3"
 ;;
  list)
 restore tvf /dev/nst0 | more
 ;;
  manual)
 restore ivf /dev/nst0
 ;;
  restore)
 restore xvf /dev/nst0 "$2" "$3"
 ;;
  asf)
 mt -f /dev/nst0 asf "$2"
 ;;
  bsfm)
 mt -f /dev/nst0 bsfm "$2"
 ;;
  eod)
 mt -f /dev/nst0 eod
 ;;
  erase)
 mt -f /dev/nst0 erase
 ;;
  lock)
 mt -f /dev/nst0 lock
 ;;
  next)
 mt -f /dev/nst0 fsf "$2"
 ;;
  prew)
 mt -f /dev/nst0 bsfm "$2"
 ;;
  rewind)
 mt -f /dev/nst0 rewind
 ;;
  offline)
 mt -f /dev/nst0 offline
 ;;
  status)
 mt -f /dev/nst0 status
 ;;
  unlock)
 mt -f /dev/nst0 unlock
 ;;
  *)
 echo "Usage: $0"
        echo "       asf count        - nastaveni count-eho souboru od
zacatku pasky"
        echo "       dump uroven path - zalohovani path s danou urovni"
        echo "       eod              - prechod na konec pasky"
        echo "       list             - vypis obsahu souboru"
        echo "       next count       - previnuti na nasledujici
county-soubor"
        echo "       prew count       - previnuti na predchozi county-soubor
a"
        echo "                          nastaveni na prvni blok
nasledujiciho souboru"
        echo "       restore co       - obnoveni souboru ze zalohy"
        echo "       manual           - manualni obnoveni souboru ze zalohy"
        echo "       rewind           - previnuti pasky na zacatek"
        echo "       offline          - previnuti a unload pasky"
        echo "       status           - stav pasky"
        echo "       erase            - vymazani pasky"
        echo "       lock             - zamknuti mechaniky"
        echo "       unlock           - odemknuti mechaniky"

Pokud pouzivate xfs, muzete dump nahradit xfsdumpem.
Bezne zalohovani udelate
tar cvf /dev/nst0 /data_k_zaloze

Pro rozdilove zalohy se mi osvedcil hdup - viz. Linuxzone
Jediny problem je s mechnikou hp c1553a dds-2 autoloader, protoze prikaz mt
nema parametr ins pro nastaveni dalsi pasky a to se tak musi provadet
rucne.

--
Vaclav Dvorsky
http://www.akira.cz