Jak na Debian unstable ? ( delsi )

Karel Kliner Karel.Kliner na mitas.cgs.cz
Pondělí Duben 28 11:13:18 CEST 2003

 Ahoj ,
[ nechces-li cist zbytecne kecy, preskoc rovnou k odstavci  "Problemy" ]

mam nejake zacatecnicke zkusenosti s linuxem - nic extra a rozhodl jsem se
prejit na distribuci debian. I jal jsem se procitat
"Debian Instal" ( dokonce je i v cestine - coz me mile prekvapilo , i kdyz
ang. mi problemy nedela ) a take "Debian Reference", kde jsem se docetl
ze woody ( stable vetev) je obecne na pracovni stanici "bit boring" ;-)  .
Proste jsem se se rozhodl pro unstable a to z duvodu, ze obsahuje nove
baliky typu kde 3.1.x , gnome 2  atd. coz vetve stable a testing neobsahuje.
V konferenci i jinde na webu si lidi unstable chvalej a pouzivaji ji bez
vestich problemu ( no holt jsou asi zkusenejsi ...)
Narazil jsem vsak na nekolik drobnych potizi a rad bych pozadal pritomne
debianisty o radu - muj dosavadni postup byl nasledujici :
( postupoval jsem vetsinou dle debian-reference - hlavne upgrade stable ->
unstable )
Boot z woody 3.0 r1 cd1 a instalace zakladniho systemu .( zadna volba v
taskselu ani dselectu )
editace /etc/apt/sources.list  zmena stable -> unstable
apt-get update
dselect update
apt-get upgrade apt dselect tasksel
apt-get dist-upgrade
dselect select
dselect install
(instalace noveho jadra + zdrojaku , editace /etc/lilo.conf  atd.)
reboot
system v poradku nabehne , spusti se ssh server ajn. potud vse v poradku .

Problemy :
1. Nedari se mi nainstalovat  Kde ani gnome
    apt-get install kde vrati chybu  not instalable ( unmetdependecies ) .
Pritom jinak apt funguje uzasne

2.Rad bych si debian nainstaloval i doma, ale nevim jak spravne vyresit
upgrade stable -> unstable .  Vzhledem k pripojeni modemem ,
   instalace "po siti" nepripada v uvahu . Existuje sice moznost pomoci
jigdo stahnout image jako by instalacnich cd ( ty jsou ale
  samostatne     neinstalovatelne , instalator je asi jeste ve vyvoji ) daji
se pridat do aptu pomoci apt-cdrom add  a pote je leze vyuzit pri upgradu.
  Nicmene prestoze jsem si uzil onu diskoteku s cdckama, ani doma se mi
nepodarilo KDE nainstalovat ....
  Pokud mate nekdo postup jak bezbolestne nainstalovat debian unstable (
nejlepe i offline postup ) prosim o radu ci nejaky link, navod atd.
  Trochu  jsem si i zagoogloval , ale marne ...

Dekuji Karel

PS:  Debian se mi dost libi a woodyho se mi podarilo rozbehnou bez problemu