CQB Shaping DirectConndect

Ondřej Tůma konference na webjet.cz
Pondělí Duben 28 11:10:49 CEST 2003

Dobrý den,

mám problém se %subj, tedy klasické shéma, mezi klienty a internetem je
router a ten shapuje, zatím vše OK, ale v jedné síti když jeden (zatím
ze dnou) klientů nechá od sebe stahovat soubory pomocí DC, tak jednomu
(divné je že pouze jemu) klientovi nejde upload. Klienti jsou v jedné
síti ale různých CBQ skupinách.

Když začne onen download od klientů (tedy jejich upload) přestane
shaping fungovat, pokud je vypojím (nebo odroutuju nekam do pryč) upload
poškozeného klienta je OK. Shaper funguje jak má všemi směry služby
jako SMTP, FTP jsou shapovány správně, problém nastane s programem DC.

Na tdpdumpu jsme zjitili že jde snad jen o UDP pakety, alespoˇn tak to
vypadá, IP jak v síti tak na routerech jsem kontroloval, takže tam by
problém neměl být, dokonce zákazníci mají firewall jiné povahy, jeden
něco pro WinXP od výrobce základní desky, jeden přez linuxový firewall.

Zkoušel jsem měnit i priority, ale nepomohli. Prosím pokud by někdo
věděl jak tento problém řešit, nejlépe fungčním shapingem dotyčných
klientů, moc prosím Vás o pomoc.

Děkuji
--
Ondřej Tůma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)
www.webjet.cz www.mirnet.cz