(odpocinkove) GPL kod v komercni aplikaci

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Pondělí Srpen 4 12:25:40 CEST 2003

On Fri, Jul 04, 2003 at 12:27:39PM +0200, Martin `MJ' Mares wrote:

> To bohuzel nikdo nevi, protoze to uz se dostavame na velmi tenky led a tady
> asi opravdu zalezi na nazoru konkretniho soudu, jestli to za odvozene dilo
> bude povazovat nebo nebude.
>
> Velmi bych si pral, aby v takovych vecech bylo uplne jasno, ale zel, tohle
> zalezi na pravnicich a nikoliv na programatorech, takze to podle toho take
> vypada ;-)

Což je škoda, protože pak člověk neví, jak si může co dovolit
licencovat :-( Měl bych ještě jednu otázku:

Jak je to s používáním GPL knihovny v non-GPL programu v interpretovaném
jazyce?

Mám-li program v Ruby, jeho licence (toho programu, ne Ruby :-)) je sice
nutně typu Open Source (neb je program v interpretovaném jazyce :-)), není
to ale Free Software. Tedy řekněme licence GPL nekompatibilní :-) Mohl
bych potom v takovém programu natáhnout pomocí require knihovnu .so, která
je GPL, a používat objekty, které vytvoří? A pokud ne tak proč (všechny
argumenty, které platí u kompilovaných jazyků IMHO odpadají)?

> Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://nlp.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius
to understand the simplicity."       -- Dennis Ritchie