quota

Punjab punjab na punjabcz.net
Úterý Srpen 5 17:32:51 CEST 2003

> Block-soft znamena, ze kdyz prekroci 30MB, bude mit tyden (pri
> defaultnim nastaveni), kdy jeste muze zapisovat co chce a pak az mu to
> nedovoli zapsat nic dalsiho. Ale to jen tak mimochodem - s vasim
> problemem to nesouvisi.
>   Jste tedy schopen nejak chybu reprodukovat?

Linux Slackware 9.0 jadro 2.4.20 - balicek quota 3.08-i386-1

Po instalaci balicku quota se mi spousti quotacheck pro startu a vytvoril se
mi soubor qouta.user

Pouzil jsem prikaz edqouta pro upraveni quoty u zivatele ftp

root na laser:/# edquota -u ftp

Spusti se vi a zobrazil nasledujici informace.

Disk quotas for user ftp (uid 14):
  Filesystem                   blocks       soft       hard     inodes
soft     hard
  /dev/hda1                            0          0           0
0         0          0

Docetl jsem se, ze mam nastavit do block-soft hodotu v Kb a takovy pak bude
mit uzivatel limit.

Zmenil jsem tedy hodnotu 0 na 30000, aby mel uzivatel limit 30MB.

Vse fungovalo perfektne. Uzivatel si za pomoci FTP uploadoval soubory a zase
mazal. Jeho aktualni velikost dat se tedy pricitala a zase odecitala v
zavislosti na pridavani u ubirani souboru.

Problem vsak nastal v te chvili, kdy uzivatel uploadnul soubor, ktery tam
nemel co delat.
Prihlasil jsem se tedy jako root a pomoci Midnight Commanderu jsem tento
soubor smazal.
Quota vsak neodecetla velikost souboru z jeho aktualniho stavu, protoze jsem
ho smazal ja a neudelal to on sam.

Ted je tedy situace takova, ze uzivatel ma na FTP soubor ktery zabira 8MB a
FTP mu hlasi, ze uz nemuze uploadovat, protoze ma prekrocen limit.

Zajimalo me tedy, jak se tato situace resi. Pokud na to jdu dobre.

Dekuji