Co se stalo s UDMA na CDROM ?

Roman DAVID rdavid na danet.cz
Úterý Srpen 5 19:47:20 CEST 2003

Zdravim,

leta bez problemu pouzivam UDMA na cdrom mechanikach, a najednou
po upgrade kernelu (distribucni 2.4.18-x) mi nejde
dma na cdrom mechaniky zapnout.
Deje se to na vice ruznych strojich. DMA na disky zapnout
lze. Googloval jsem kde co, a nic kloudneho nenasel.

Prochazel jsem patche kernelu od distributora a nic relevantniho jsem
nenasel, nakonec jsem se snizil k tomu, ze jsem prekompiloval jadro,
a vyhodil volbu CONFIG_IDEDMA_ONLYDISK=y.
Ted dma zapnout lze, ovsem jadro zacne vyhazovat spousty chyb na konzoli
i do logu a neda se s tim pracovat, takze je to nepouzitelne.
Vrta mi hlavou, ze to driv slapalo OK, a ted ne.

Nevi nekdo co se prihodilo ?
Diky absenci DMA mam ted DVD mechaniku v notebooku na ozdobu,
a v PC vypalovacku 40x jsem degradoval na 8x.

Za kazdy namet budu povdecen.

Roman DAVID

P.S. volbu ide-cd dma=1 v modules.conf jsem zkousel,
ale ta je RH specific, tudiz nepomohla.