Co se stalo s UDMA na CDROM ?

Tomáš Chaloupka chalucha na centrum.cz
Úterý Srpen 5 20:38:48 CEST 2003

Dne Tue, 05 Aug 2003 19:47:20 +0200 napsal/-a Roman DAVID <rdavid na danet.cz>
zprávu následujícího znění:

> Zdravim,
>
> leta bez problemu pouzivam UDMA na cdrom mechanikach, a najednou
> po upgrade kernelu (distribucni 2.4.18-x) mi nejde
> dma na cdrom mechaniky zapnout.
> Deje se to na vice ruznych strojich. DMA na disky zapnout
> lze. Googloval jsem kde co, a nic kloudneho nenasel.
>
> Prochazel jsem patche kernelu od distributora a nic relevantniho jsem
> nenasel, nakonec jsem se snizil k tomu, ze jsem prekompiloval jadro,
> a vyhodil volbu CONFIG_IDEDMA_ONLYDISK=y.
> Ted dma zapnout lze, ovsem jadro zacne vyhazovat spousty chyb na konzoli
> [...]

Zdravim,
mam velice podobny problem s vypalovackou Plextor 48x. Jak z ni kopiruju
data, nejde delat nic jinyho. Co je ale zajimave je, ze kdyz vypaluju data,
jedu 48x naprosto bez problemu. Audio uz ale zase ne.
Jelikoz jsem pomerne zacatecnik, neznam jadra pred 2.4.18. Vypalovacku sem
si zprovoznil az od jadra 2.4.21, aktualne mam 2.4.22pre8. Kdyz dam hdparm -
 d /dev/hdc, tak to vypise ze DMA povolene je, ale dost o tom pochybuju.
Taky bych rad zjistil cim to je, protoze musim vypalovat audio 4rychlostne,
to tak akorat stiha, pri 8x rychlosti uz de buffer dohaje.

HW info: Asus A7V 133 board, 1GHz Duron, 512MB pameti
Pouzivam Slackware current a na vypalovani cdrecord a spol i s nadstavbama
obcas.
Pod woknama jak jinak nez v poradku :)