Co se stalo s UDMA na CDROM ?

Středa Srpen 6 00:41:27 CEST 2003

On Tue, Aug 05, 2003 at 07:47:20PM +0200, Roman DAVID wrote:

> leta bez problemu pouzivam UDMA na cdrom mechanikach, a najednou po
> upgrade kernelu (distribucni 2.4.18-x) mi nejde dma na cdrom mechaniky
> zapnout.  Deje se to na vice ruznych strojich. DMA na disky zapnout
> lze. Googloval jsem kde co, a nic kloudneho nenasel.

DMA na CD-ROM je osemetne a nefunguje vsude. Proto je obvykle implicitne
vypnute.

DMA na IDE audio snad resi Alanovy zaplaty (alespon pro starsi jadra o
tom psal).

Windows take implicitne na CDR mechanikach DMA vypinaji, ale povoluji ho
na CDRW a DVD (protoze zkatka nektere CD mechaniky s DMA nefunguji, ale
CDRW a DVD ho maji funkcni, protoze bez toho je nelze pouzivat).

http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/tech/storage/IDE-DMA.mspx

> Prochazel jsem patche kernelu od distributora a nic relevantniho jsem
> nenasel, nakonec jsem se snizil k tomu, ze jsem prekompiloval jadro, a
> vyhodil volbu CONFIG_IDEDMA_ONLYDISK=y.  Ted dma zapnout lze, ovsem
> jadro zacne vyhazovat spousty chyb na konzoli i do logu a neda se s
> tim pracovat, takze je to nepouzitelne.  Vrta mi hlavou, ze to driv
> slapalo OK, a ted ne.

To je divne. Zkusil bych Alanovy zaplaty (bud na posledni jadro nebo na
2.4.18) a zkusil bych z toho neco vyvodit (kdyz problem pretrva i na
poslednim jadre, bude to chyba).

> P.S. volbu ide-cd dma=1 v modules.conf jsem zkousel, ale ta je RH
> specific, tudiz nepomohla.

To svadi k tomu, abyste RH jadro vyzkousel :-)

Nicmene tezit budete pravdepodobne pouze z toho, ze v RH je nyni ve
vsech verzich 2.4.20 (7.1, 7.2, 7.3, 8.0, 9) + Alanovy zaplaty + par
dalsich, takze pokud neumite jednoduse pouzit balicek kernel-source, tak
zkuste jen vanilla jadro + Alan.

Kdybyste zkousel RH jadro, pak od verze 9 je tam jeste NPTL rozsireni,
coz mozna nebudete chtit.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz