kodove stranky v Jave a prenos dat-doplneni

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Čtvrtek Srpen 7 12:20:05 CEST 2003

On Thu, 7 Aug 2003, sci wrote:

> tak jsem udelal jeste nejake pokusy. zjistil jsem, ze kdyz vytvorim
> InputStreamReader a zeptam se na kodovani, tak mi rekne ze ASCII, coz je
> samozrejme spatne. Nekde to je ISO8859_2, pricemz ta distribuce zustava
> stejna a tedy i Java. Nevite tedy, podle ceho si vybira tuhle hodnotu?
> Samozrejme mu muzu rict, aby pouzil nejake jine, ale ta "automaticka"
> volba me zajima, abych s tim priste pocital.

Implicitni kodovani v InputStreamReader() a spol. zavisi na nastavenem
locale (viz utilita locale), konkretne na LC_CTYPE. Chcete-li si posilat
data po siti, pouzijte bud serializaci nebo si zvolte jednotne kodovani
(nejlepe UTF-8).

S pozdravem,

Stepan Roh