Re: vhodný software

Jan Vyplašil vyplasil na ycnega.cz
Pátek Srpen 8 11:38:19 CEST 2003

> router,
>
> jedná se mi  o to abych mohl  videt nějakým způsob aktualni  trafic to
jsem
> si  vyřešil iptrafem a pak bych potřeboval ukladat info typu  ip od  ip
kam
> cas a velikost dat , pak bych si  tento soubor zpracovat pomoci  pythonu ,
> nejlepsi by bylo, aby se data ukladaly do nějaké  DB treba mysql,apka by
šli
> generovat  sestavy  top měsice a parametricky vyber

Tak přesně to jsem řešil kdysi... A nakonec jsem to rozjel přes ipchains
(iptables by to mělo jít taky):

Stačí jen přdat chainy (pro každou adresu a pro vstup i výstup) a chainům
přidělit adresu.
Potom třeba každou hodinu (v cronu) nebo kdykoliv (...) sejmout výstup z
příkazu ipchains -L -n -v -x , odfiltrovat vše nepotřebné tak, aby zbyla jen
adresa a velikost protečených dat.
Udělate prográmek (já ho mám v pythonu), který aktuální hodnotu hodnotu
odečte od minulé (a dostanete přírustek) a zapíše na konec souboru spolu s
aktuálním časem a se jménem (podle IP) - to mám v textovým souboru.
Potom jsem udělal prográmek, kterej počítá statistiku. Cronem každý den před
půlnocí udělá sumář pro jednotlivce za uplynulý den, výstup převede do
tabulky v html formě a pošle na mail... (není problém udělat to hodinově až
ročně)
Ráno člověk ví, jak na tom kdo byl den před tím :)).

Takto se dá zjistit i sposta dalších věcí: provoz pošty (pop3, smtp), ftp,
ssh, atd

H.V.