Volba IPsec VPN reseni

Tomas Hlavacek tomas.hlavacek na softmatch.cz
Pátek Srpen 8 18:16:31 CEST 2003

Dobry den,
    nooo ja mam spis zkusenosti s pripojovanim FreeSWANu s Ciscem a nebo
se Solarisem 8 s tim, ze ja jsem mel pod kontrolou jen jednu stranu (tu
Linuxovou). Obecne mi ale prislo, ze FreeSWAN je ze vsech reseni nejmene
stabilni ale zase nejrozumneji konfigurovatelny. U Cisca mi byly
reportovany problem s oblibenym delete SA a este Cisco pouziva nejaka
proprietarni rozsireni protokolu ISAKMP (pokud si spravne pamatuji), coz
zpusobovalo ze se nekdy nedokazalo vyjednat phase 2 SA pokud s tou
vymenou klicu zacalo Cisco... Solaris 8 zas zpusoboval problemy pri
konfiguraci, ale pak se ty tunely nerozpadavaly (vinou Solarisu) a vubec
mi to prislo uz docela stabilni. Spojeni dvou Linuxu jsem taky zkousel,
ale ne na produkcni nasazeni.  Slo to vazne strasne snadno nastavit a
chovalo se to docela stabilne, podle me je to vhodne reseni pro nekriticke aplikace. Nicmene nevim, jak je na tom Linux s vykonem, protoze moje zadani vyzadovalo bezpecnost a stabilitu, ale nikoliv vykon (prenaselo max 256kbps). Vubec jsem nezkousel, jestli by treba na 10Mbps FreeSWAN mohl stacit...

Mejte se
    Tomas

--
Tomas Hlavacek