Problemm s booot u RAID1

Petr Zapadlo zapadlo na melzer.cz
Pondělí Srpen 11 10:27:27 CEST 2003

Dne po 11. srpna 2003 10:19 jste napsal(a):
> Zdravim,
> mam problem se zavedenim systemu z mirrorovane partisny. V systemu jsou 2
> disky SCSI 18GB, OS RedHat 7.1.
> Raid jsem zalozil v degradovanem rezimu, pak jsem system prekopiroval (dle
> Software-Raid HOWTO).
> U pokusu zavest system z /dev/md0 system konci hlasenim:
> EXT2-FS: Unable to read superblock.
>
> isofs_read_super: bread failed, dev=09:00, iso_blknum=16, block=32
>
> kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 09:00
>
> V pripade, ze zavedu system z /dev/hda vse pracuje v poradku, mirror na
> ostatnich oddilech funguje.

> [...]

Je treba bootovat z init ramdisku (nastarovat raid driv nez se z nej zacne
cist)
Napr takto

mkinitrd --with=raid1 /boot/ramdisk.img vase_verze_jadra

po te date v liloconf:

image=/boot/vmlinuz-2.4.20-8
        label=2.4.20-8
        initrd=/boot/initrd-2.4.20-8.img
        read-only
        root=/dev/md0

ulozite lilo do mbr, opravite fstab a melo by to byt v poradku.

S pozdravem
--
Petr "Zapik" Zapadlo

Ing. Petr Zapadlo