"Vyuziti" pameti

Pondělí Srpen 11 22:37:11 CEST 2003

On Mon, 11 Aug 2003, Pavel Faltynek wrote:

> [...]
[soukrome jsem si vyzadal nejake nazornejsi vysvetleni toho,
jaka cisla se "devetkrat zvetsi"]

> [...]
> Mem:        515424      48656     466768          0       2604      25148
> -/+ buffers/cache:      20904     494520
> Swap:       530104          0     530104
>
> # rss=0; for i in `ps -Ao rss`; do rss=$(($rss + $i));
> done;echo $rss
> 38104
>
> dejme tomu, ze to ZHRUBA odpovida, jenze za par hodin, pri vice mene
> necinnem pocitaci bude (hypoteticky) used z `free' napr. 4806560, ale rss
> treba porad jen 38104. Kde je ten rozdil? Proc je ten rozdil? Ted jsem
> rebootoval z win, takze nemam zrovna zarny priklad.

Pockat! 4,8 milionu je vic, nez je cela dostupna fyzicka pamet!
Jestli to takova cisla skutecne ukazuje, pak je nekde neco opravdu, ale
opravdu blbe!

Pokud jste se ovsem spletl o rad a je to cca 480 tisic a je to uvedeno
ve sloupci used uvedeno v prvnim radku, pak je to porad jeste myslitelne.
Pokud ten pocitac nebyl v mezidobi zase az tak uplne neaktivni a trochu se
prosel po disku (napr. probehla aktualizace databaze pro locate), tak
klidne mohl puvodne volnou pamet vyuzit pro diskove buffery (z jakychsi
pro nas ted nezajimavych duvodu dale rozdeleno na buffers a cached).
Jestli je tomu tak se snadno pozna z cisel vypisovanych free (resp.
uvedenych v /proc/meminfo) ve stavu, kdy to nastane.