Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Robert Vojta robert na v0jta.net
Pondělí Srpen 11 23:34:11 CEST 2003

JK> Tak a ted jste me, jako zacatecnika zadajiciho o pomoc skutecne dopalil!!!
JK> Myslite si ze pod uzivatele root lezu jen tak? NE! Lezu tam proto, abych
JK> moch udelat veci ktere nemuzu udelat s normalnim uzivatelem. Myslite si ze
JK> jsem chtel odpovedet takto? To v zadnem pripade. Na pocitaci pracuji jen ja
JK> a je mi u dupky, jestli neco zmrvim. A laskave, jestli mi chcete pomoci,
JK> venujte tematu, ma stanoveny smer. Dekiji velice

  Uklidnete se, dejte si panaka a pozorne ctete.

  Stale dokola se opakuje to same. Tato konference neni hotline. Vemte
to uz konecne na vedomi a podle toho se chovejte. Vas puvodni dotaz
porusil hned nekolik bodu Meta-FAQ, ktere jste dozajista cetl.

  - zalamovani radku

    Vas klient, Microsoft Outlook Express tuto funkci ma, prosim
    nastavte si zalamovani na +- 72 znaku na radek.

  - nedostatecne popsany problem

    Jiz to tu nekdo zminoval. Nejede mi auto, co s tim? Poradite? Dost
    tezko, pokud vam nepodam vice relevantnich informaci. Co mate
    treba za distribuci? Verzi? Co mate za mys? Jak ji mate
    nastavenou? Atd.

  - zadna znamka ochoty neco vyhledat

    Zkusil jste pohledat na internetu cim by to mohlo byt? Treba to uz
    nekdo resil a urcite nekde najdete nejakou odpoved.

  - zadna znamka ochoty neco zkusit sam

    Cituji "nevim jestli jen v nem". Proc to nezkusite i v necem
    jinem, at vite, ze neni na vine KDE. Kdyz nevim co to muze byt za
    problem, tak ho resim tak, ze se snazim vyeliminovat vse co to
    neni.

  - pouziti znaku !!!!

    V predmetu zpravy nebo v tele se nedoporucuje pouzivat takoveto
    symboly.

  Nemyslim si, ze reakce Michala Kubecka "Začal bych tím, že se
nebudete do KDE přihlašovat jako root... :-)" musela vyvolat takovou
reakci a jeste v pripade, ze ma pravdu :)

JK> Tak a ted jste me, jako zacatecnika zadajiciho o pomoc skutecne dopalil!!!

  Nechcete se izolovat od sveta? Mozna by vam bylo lepe ...

JK> Myslite si ze pod uzivatele root lezu jen tak? NE! Lezu tam proto, abych
JK> moch udelat veci ktere nemuzu udelat s normalnim uzivatelem.

  Na to slouzi 'Superuzivatelska konzole' (nebo jak se to v KDE
jmenuje) a nebo prikaz 'su'. Spuste si konzoli, napiste 'su -',
zadejte heslo a jste v dane konzoli root. Co potrebujete vic?

JK>  Myslite si ze jsem chtel odpovedet takto?

  Nemyslim si, ale ona zminovana rada je radou nad zlato, pockejte az
si zrusite system, potom si muzeme popovidat.

JK>  To v zadnem pripade. Na pocitaci pracuji jen ja a je mi u dupky,
JK> jestli neco zmrvim.

  No comment.

JK> A laskave, jestli mi chcete pomoci, venujte tematu, ma stanoveny
JK> smer. Dekiji velice

  Trochu slusneji by urcite nezaskodilo. Kazdopadne kazdy kdo by vam
chtel poradit to ted urcite neudela ...

--
Robert Vojta