Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Oak oak.brno na seznam.cz
Pátek Srpen 15 14:57:19 CEST 2003

Dobrý den,

Dne po 11. srpna 2003 23:55 jste napsal(a):

> Pane, neda mi to, abych nevstoupil do diskuze. Jsem IT profik (pres
> --
> Petr

Všechno podstatný už bylo řečeno, jen o praxi.

Tak např. já jsem letos použil "root" login do KDE jen jednou, když jsem si
chtěl nakonfigurovat vzled a nastavení pro KDE aplikace spouštěné s právy
admina. Přitom mi správa systému vůbec nepřipadá komplikovaná a
neuživatelská, ba naopak. Jen se zbavte předsudků a zkoušejte i to, co se
Vám zprvu nezdá; se zkušenostmi a rozhledem si najdete i tu Vaši cestičku.

Dále bych nedoporučoval spouštět GUI aplikace z konzole, jak tu někteří
doporučují. Je to nepohodlný a možná i nehospodárný. Zástupce vybrané
aplikace snadno vytvoříte nebo ho přetáhněte (kamkoli) z nabídky a v DO
"Vlastnosti" na záložce "Vykonání" zaškrtněte checkbox "Spustit pod jiným
uživatelem" a zadejte "root". Máte zástupce na Vaši GUI aplikaci (nebo i
skript, např. spuštění httpd a MySQL serveru!) a nemusíte zaplácávat
konzoli.

Zdraví, Oak.

P.S: Přihlašovat se jako root má i své výhody - jediným kliknutím si smažete
třeba půl systému :-).  (zkušenost z mých dávných linuxových začátků :-)