Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Robert Vojta robert na v0jta.net
Úterý Srpen 12 00:20:02 CEST 2003

PV> Pane, neda mi to, abych nevstoupil do diskuze. Jsem IT profik (pres wokna) a
PV> s linuxem jsem zacal asi pred rokem. Protoze jsem profik a programator,

  Takovyhle e-mail bych od IT profika teda necekal ...

PV> ale stejne mam tendenci, pokud mam na jednu vec reseni v textmode a v GUI,
PV> tak pouzit to GUI.

  To je normalni chovani, pokud vim, ze to GUI opravdu funguje a
nabizi mi vsechny volby jako prima editace konfiguraku, proc ho
nevyuzit kdyz je to rychlejsi (jak kdy) a pohodlnejsi.

PV> webmina. Ja vim, webmin pracuje v jinem rezimu a nemusim byt nalogovany jako
PV> root, ale existuje spousta GUI konfiguratoru, ktere ale funguji jen pokud je
PV> clovek jako root nalogovan.

  Koukam, ze ani po roce jste neprisel na veci jako 'su', 'sudo', ...

PV> Smirte se s tim, ze jak se bude linux postupne
PV> rozsirovat mezi lid obecny (cti BFU), tak bude neustale pribyvat GUI toolsu
PV> a lidi, kteri linux bez GUI nebudou schopni pouzit, tak jako dnes Windows.

  Tomu nejak nerozumim. S cim se mame smirit? Oni dobrovolne pouziji
Linux, ktery v podstate nic negarantuje a je takovy jaky je. Pokud se
jim nebude libit, maji opet svobodnou volbu. Napriklad Linux opustit,
doprogramovat si to podle predstav sam, nekomu zaplatit at to dodela,
apod.

PV> Proto se domnivam, ze neni vhodne nekoho hubovat za to, ze se do KDE/GNOME
PV> loguje jako root,

  Je to velmi vhodne, protoze to je totalni *pip* ... A je jedno
zda-li je to KDE, GNOME, FVWM, ...

PV> ale naopak silne tlacit na linuxove tvurce, aby GUI bylo
PV> tak bezpecne a dobre naprogramovane, ze muze klidne pod rootem pracovat.

  To je kazdy uzivatel ve Windowsech Administrator? Hmm, proc vlastne
mame normalni uzivatele, ja bych je rovnou zrusil a vsude nechal
rooty/Administratory ...

PV> Jinymi slovy nenadavat lidem, kteri prejdou od Windows k Linuxu,

  Presli dobrovolne, vedi do ceho jdou.

PV> ale snazit se udelat Linux stejne, dokonce vice graficky prijemny
PV> a ovladatelny, nez ty wokna.

  Pokud jim neco nevyhovuje, maji mnoho moznosti jak to napravit a
jedna z nich je - vratit se k Windows.

--
Robert Vojta