Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Úterý Srpen 12 09:20:39 CEST 2003

On Tue, 12 Aug 2003, t42d wrote:

> Jsem taky zacatecnik a rad si to chci trochu srovnat v hlave. Mam mdk 9.0,
> pouzivam KDE. Kdyz potrebuji neco konfigurovat, otevru si Ovladaci centrum
> Mandrake, ono se me to zepta na heslo root, ja se jako root zaloguji a
> udelam co potrebuji. Pritom jsem ovsem porad prihlaseny i jako bezny user
> (kez by toto umely WXPp...;-)
> Je to tak spravne, nebo to mam delat jeste jinak?

Je to pochopitelně správně. MDK má ošetřeny ty nástroje, které vyžadují
práva uživatele root a při použití grafické nadstavby se dotáže na heslo.

Specialitou MDK je také to, že pokud uživatel spustí prostředí KDE pod
root-em, tak má jednak celou pracovní plochu červenou, jednak dostane při
přihlášení varovnou hlášku a také nemá tak dobře předpřipravenou nabídku s
programy, čili nenásilným způsobem se tak tato akce uživatelům
co nejvíce znepříjemňuje.

Mám pocit, že dokonce kdm nedovoluje přihlásit uživatele s UID < 500.

R.V.