Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

mkaspar na it-media.cz mkaspar na it-media.cz
Úterý Srpen 12 09:18:31 CEST 2003

On Tue, Aug 12, 2003 at 08:49:23AM +0200, t42d wrote:

> Jsem taky zacatecnik a rad si to chci trochu srovnat v hlave. Mam mdk 9.0,
> pouzivam KDE. Kdyz potrebuji neco konfigurovat, otevru si Ovladaci centrum
> Mandrake, ono se me to zepta na heslo root, ja se jako root zaloguji a
> udelam co potrebuji. Pritom jsem ovsem porad prihlaseny i jako bezny user
> (kez by toto umely WXPp...;-)
> Je to tak spravne, nebo to mam delat jeste jinak?

Ano. To je ono. Většina nástrojů, pro jejichž použití potřebujete být
root se Vás prostě (alespoň na nejznámějších distribucích) zeptá na
heslo roota a poté se spustí s jeho právy. Tak běží s rootovskými právy
pouze to co je pro daný úkon potřeba.
Pokud to ta která aplikace nedělá, je zde stále možnost použít ono
zmíněné su (zde nejspíš budete muset rootovi dovolit přihlásit se
k Vašemu Xserveru) případně i sudo.

--
Michal Kašpar