Orezava roura vystup?

Robert Vojta robert na v0jta.net
Úterý Srpen 12 09:35:18 CEST 2003

MC> 'ps' si zistuje, kam idu jeho vysledky a ked je to terminal, tak sa
MC> prisposobi jeho sirke. Kedze je to rura, tak nevie urcit jeho sirku a
MC> tak pouzije najcastejsie pouzivanu sirku terminalu (tzn 80 znakov). Ak
MC> chcete rozsirit vystup prikazu 'ps' je na to prepinac '-w' (wide output).

  Nezkoumal jsem to podrobne, ale zda se mi to jako principialni
nesmysl. Kdyz chci neco poslat do roury, tak predpokladam, ze
terminal je siroky tak jak potrebuju a poslu tam _vse_ (*) a cilovy
program at se s tim vyporada jak chce.

  (*) Pokud mu samozrejme nekde nereknu, ze tam vse nechci ...

  Jak jinak vysvetlite, ze kdyz mam treba COLUMNS=80, provedu `ps |
less`, tak vidim vystup ps na celou sirku (less tomu akorat zalame
radky).

--
Robert Vojta