"Vyuziti" pameti

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Úterý Srpen 12 11:30:08 CEST 2003

	Ne rozumim Vam presne, jen hledate chyby tam kde nejsou...

> tak mi tedy reknete, jak vy urcujete, kolik fyzicke RAM si date do
> pracovni stanice.

	Dle cinnosti, ktere na ni hodlam realizovat * 1.5 (pri dnesnich
cenach klidne i 2) - za rok se mine...

> Jeste jeden konkretnejsi priklad: mival jsem GNOME1 a pouzival jsem
> 'vi'. Ted mam GNOME2 a pouzivam JBuilder 8 (to je potvora jedouci nad
> JDK). Potreba pameti je vyssi. O kolik? To bych treba rad videl v tom
> apletu...

	To by Vam predevsim mel sdelit dodavatel te komercni komponenty
a nebo to prozente nejakym profilerem... Ostatne, urcita JVM je mozno
pomerne rozsahle konfigurovat...

	Chapu Vas pozadavek, naprosto vsak nechapu prostredky/nastroje,
ktere k tomu hodlate vyuzit - to je mozna kamen urazu.

> ach jo. Ja taky celou dobu navrhuju, at se zobrazuje vyuzita
> pamet, ale
> bez cache (protoze ta leti ven prvni, takze jakoby zadnou
> pamet nezere,
> jen ji pouziva, kdyz je zbytecne volna). To je to tak spatny
> napad? Proc
> teda vlastne existuji programy na zobrazovani vyuzite/volne pameti
> (berou prvni radku z 'free'), kdyz (u dobreho kernelu) by
> mely ukazovat
> porad 100% ?

	A proc by applet, ktery zobrazuje Free memory by mel podle Vas
ukazovat neco jineho? Pokud Vam to pripada nelogicke, presvedcte ostatni
o jejich mylce... Ze chcete zobrazovat udaj, ktery je realneji
pouzitelny je dobra myslenka - tak at mame applet, ktery to realizuje
(ale ne Vasim zpusobem)... Drive se zobrazovani "vyuziti"/vytizeni
systemu naprosto standardne realizovalo pres xload (pouziva to dneska
jeste nekdo?), ac vsichni vime, ze hodnota LOAD je komplexni velicina,
na kazdem systemu jinak merena a o tom, na co se pouzivala ve
skutecnosti nerekla vubec nic...