Vratenie spamu...

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Úterý Srpen 12 13:04:04 CEST 2003

	Pokud bude mit sanci vubec dojit - jakou ma sanci projit
normalni mail, kdyz spamu je jiz vice jak 50% (celosvetove)? A co v
pripade, ze Vas autodetekcni system oznaci za spamovy server nejaky
hodne vyuzity stroj? (*.vol.cz, *.seznam.cz, *.kundenserver.de,
*.linux.cz apod.) Co kdyz tam bude zrovna 1000 spamu a 5 regulernich
mailu? Kdo ostrouha? A co v okamziku, kdyz odesilaci MTA to nevzda ani
pri odesilani 1B/hodina (to je samozrejme blbost, protoze do te doby
zarvou casove zamky v TCP, ale jejich "spravne" nadetekovani neni
technickym problemem)? Vite, ze v tom pripade jste spise obeti (D)DoS
utoku - protoze Vam dojdou jednoduse vycerpatelne porty (rekneme, ze
jich mate zhruba 60000)? Jdete timto proti sile, o ktere nemate presne
poneti..., byt idea to byla hezka...

>    Odkazovali tam na myšlenku on-fly skenovat docházející mail
> a v případě, že bude hodně spamovitý ho začít brzdit na neúnosnou
> hranici (podobně jako to dělá LaBrea).

	Ja jsem to cetl, ne mozna na UG, princip je hezky, ale jednak
tato funkcionalita neni (Bohu diky) na strane bezneho prijemcova MTA
zatim implementovana, jednak dotycnou problematiky dle meho nazoru resi
natolik povrchne, ze zabyvat se touto cestou je mrhanim sil...

>    Asi začínáme být off-topic :-)

	Nepochybne, na druhou stranu si myslim, ze je to problem, ktery
trapi CELOU zdejsi komunitu a bylo by vhodne je upozornit na ne zrejma
zakulisi tohoto boje, aby byla nejaka geneze (zacnou tam, kde my
koncime...) a treba neco skutecne rafinovaneho objevi.