Zaseknuti mysi pri odhlaseni roota...

Milan WWW Pikula www na terminus.sk
Úterý Srpen 12 22:22:01 CEST 2003

Dobry den,

On Mon, 11 Aug 2003, Jiri K. wrote:

W>Vzdy po odhlaseni uzivatele root, z prostredi kde (nevim jestli jen v nem) se sekne mys, nehybe se kurzor mysi ale ne ve smyslu ze by bylo ne co s grafikou, ale neco je spatne ve spracovavani vstupu... Co s tim? diky...

reaguje X window system na CTRL+ALT+Backspace, alebo je zmrznuty cely pocitac?
Ak sa da prepnut na textovu konzolu, vidno v procesoch kdm, pripadne nejake
kdeinit procesy?

Dufam ze neporusim meta-faq ked pridam, ze sa bezne prihlasujem do
KDE (3.1.3 ale aj starsie 3.x, kompilovane pre Debian woody priamo
projektom KDE) ako root a po odhlaseni vsetko funguje ako ma.

Ad pouzivatelia:
Bezpecnostou sa trochu zaoberam a (napriek tomu?) si myslim,
ze pre jednopouzivatelsky system, obzvlast ak je offline,
cela abstrakcia pouzivatelov nema ziadny zmysel: KDE tak ci tak bezi
pod jednym a nie 30 pouzivatelmi, na vzajomne oddelenie aplikacii
sluzi sprava pamati.

A ci mi zla aplikacia zmaze iba homedir alebo nebodaj cely system
(jedno aj druhe je scifi a neopodstatnene strasenie ludi), to uz mi moze byt
jedno, autora danej aplikacie treba zavesit do prievanu.

Princip 'najmensich privilegii' tiez treba presadzovat s rozumom a
extra namaha so 'su' alebo 'sudo' musi byt vyvazena nejakou vyhodou.
Ak by prihlasovanie roota bolo naozaj take zle, preco ho KDE stale
umoznuje? Nemalo by sa to nahlasit ako bug do KDE bug tracking systemu?

	Milan Pikula

--
Milan Pikula, WWW. Finger me for Geek Code.
http://terminus.sk/~www, www na terminus.sk