Vratenie spamu...

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Srpen 13 10:42:30 CEST 2003

Pavel Kankovsky wrote:
: > 	Praveze ne. Je treba neposilat spam zpatky, ale posilat
: > zpravu "adresat neexistuje".
:
: Nevim, nemam to podlozeno statistickymi daty, ale mam jiste pochybnosti o
: tom, ze dostatecne velke procento spammeru prijima bouncy a pak je nejak
: zpracovava, aby melo smysl vynakladat energii na posilani bouncu.

	O tomhle informace nemam.

: Ucinne
: by to mohlo byt v pripade, ze budou odmitnuti hned pri SMTP (coz pres
: .qmail samozrejme udelat nelze), jenze po prikazu RCPT jeste nelze moc
: dobre posoudit, jestli to bude spam, nebo ne.

	A co si takhle, Kankovsky, predstavite pod pojmem "ucinne"? :-)

	Pro me neni kriticke ze mi nekdo posle megabajtovy mail.
Spool na disku mam dostatecne velky a kapacitu linky taky. Pro me "ucinne"
znamena, ze se spamem nemusim zabyvat, ze je nejaka sance (i kdyz treba mala)
ze se spammer dozvi ze adresa nefunguje, a ze snizim na minimum false
positives. Cili kdyz mi nekdo posle mail, ktery zrovna nejakym omylem
SpamAssassin vyhodnoti jako spam, tak ze se aspon dozvi, ze jsem ten mail
nevidel.

: > 	Nicemu tim neuskodite, protoze je-li obalkovy odesilatel
: > zfalsovany, pak se na tuto adresu stejne vraceji nedorucitelne spamy
: > i od jinych.
:
: Pokud tyhle fiktivni bouncy budou tvorit 1/10 bouncu skutecnych, pak je
: to jeste unosne. Pokud by se ale tak zacalo chovat hodne lidi a falesne
: bouncy byly vzhledem ke skutecnym 1:1 nebo dokonce vic, pak by to bylo
: dost zle prilevani oleje do ohne.

	Zatim tento pocit nemam.
:
: O duvod vic, proc antispam filtr nasadit i na bouncy. :)
:
	Jo, to je nevyhoda - pokud ovsem mam na sebe nasmerovanou adresu
postmaster na nekde, tak bych mel cist i ty bouncy, aspon na tuhle
adresu prisle.

-Y.

|  I actually have a lot of admiration and respect for the PATA knowledge  |
| embedded in drivers/ide. But I would never call it pretty:) -Jeff Garzik |