Vratenie spamu...

Středa Srpen 13 11:09:52 CEST 2003

On Wed, 13 Aug 2003, Jan Kasprzak wrote:

> : Ucinne
> : by to mohlo byt v pripade, ze budou odmitnuti hned pri SMTP (coz pres
> : .qmail samozrejme udelat nelze), jenze po prikazu RCPT jeste nelze moc
> : dobre posoudit, jestli to bude spam, nebo ne.
>
> 	A co si takhle, Kankovsky, predstavite pod pojmem "ucinne"? :-)

Hehe, vsechno, co reknete, muze byt pouzito proti vam? :)

Tim se myslelo to, ze je nezanedbatelna sance, ze (fiktivni) informaci o
tom, ze cilovy adresa neexistuje, spammer vezme na vedomi (pokud to vubec
chce brat na vedomi). V pripade, ze je spam rozesilan s falesnou nebo
nefungujici odesilaci adresou (coz mam dojem, ze je velmi casto), tak
se bounce nevrati, ale chybovy kod pres SMTP dojde odesilateli
(prakticky) vzdycky.

> Cili kdyz mi nekdo posle mail, ktery zrovna nejakym omylem
> SpamAssassin vyhodnoti jako spam, tak ze se aspon dozvi, ze jsem ten
> mail nevidel.

To je samozrejme rozumne a pri odmitnuti pres SMTP to funguje taky.

> : O duvod vic, proc antispam filtr nasadit i na bouncy. :)
> :
> 	Jo, to je nevyhoda - pokud ovsem mam na sebe nasmerovanou adresu
> postmaster na nekde, tak bych mel cist i ty bouncy, aspon na tuhle
> adresu prisle.

Tezko lze po nekom chtit, aby prijimal nebo dokonce cetl bouncy od neceho,
co nikdy neposlal. Kdyz svym filtrem projedu vsechnu svou odchozi postu,
tzn. kazda zprava, co opravdu odejde pryc, musela filtrem projit, a zpatky
se vrati bounce obsahujici zpravu, co ale filtrem neprojde, pak je to
zmatecny bounce a muzu ho odmitnout.