Kterak pres druhou sitovou kartu pripojit druhy pocitac k internetu?

Matous Jan Fialka fialka.linux na seznam.cz
Středa Srpen 13 19:15:48 CEST 2003

Dobry den vespolek,

omlouvam se za naprosto naivni dotaz, ale neco podobneho delam vubec poprve
v zivote a vubec netusim "ktera bije".

Jsem pripojen k internetu pres kabelovku rychlosti 128kbit/s. Doma mame
podnajemnika a ja mu prislibil, ze bude moci k internetu pristupovat take
(ma notebook se sitovou kartou a nainstalovany OS GNU/Linux).

Koupil jsem tedy druhou sitovou kartu, najemnik zainvestoval kabely.
Domluvili jsme se take na quote 32kbit/s pro neho.

Ovsem to je jiz bod, ze ktereho se nemohu pohnout. Sitim naprosto nerozumim
a tak ani nevim, co bych mel pripadne hledat.

Otazky:

1) Co vse potrebuji kde nastavit, abych ten notebook mohl pripojit?
2) Musim se nejak vrtat v nastaveni iptables a jestli ano, tak jak?
3) Jak nastavim quotu na rychlost pripojeni toho druheho PC?

Jeste jednou se omlouvam, ze sem pisu tak naivni dotaz, ale fakt netusim.

Ostatne, date-li mi nekdo alespon strucny navod (jednotlive body postupu),
ostatnim novackum v oblasti "sitovani" to jiste bude ku prospechu a nebudou
se tady vyptavat jako ja. Jde mi o souhrnnou informaci, jakesi strucne
shrnuti veci, ktere je treba udelat - snad si pak budu sto podrobne
informace vyhledat na googlu sam...

Dekuji,

a doufam, ze jsem nikoho svym dotazem nejak nedotkl ;-)

--
Matous Jan Fialka     Variable computing Prague
Private E-Mail:     matous_jan.fialka na seznam.cz