5% pro roota (Re: Instalace RH9 - ukonci se pri badblocku)

Michael Mráka Michael.Mraka na GTSgroup.cz
Čtvrtek Srpen 14 11:40:56 CEST 2003

% proběhla - já mám zase výhrady k formátování, které zabírá
% automaticky 5% prostoru jako rezervu pro root-a. Jednak to dělá
% dost velké plýtvání (5 GiB u 100 GiB svazku), druhak je to někdy
% zbytečné (např. kořenový svazek nebo /usr svazek není přístupný
% pro zápis nikomu jinému).
% Takže si disk rozdělím (v instalátoru) a formátování udělám
% ručně na druhé textové konzoli. Není to úplně pohodlné, ale zase
% není potřeba restart.

Klidně to nechte naformátovat instalátor a pak stačí
# tune2fs -m 0 /dev/hdaX
(ať už přímo při instalaci nebo po 1. nabootovaní systému).

--mm                                                            Michael Mráka