Instalace RH9 - ukonci se pri badblocku

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Srpen 14 13:30:51 CEST 2003

On Thu, Aug 14, 2003 at 01:04:28PM +0200, Zdenek Pizl wrote:

> chapu co chcete, ale nerozumim tomu :) Podle meho anaconda takovy prepinac
> nema. Ono to vyplyva z logiky veci. Proste, kdyz zaskrtnete badblock-check,
> tak Vas to nepusti dal, pokud nejake spatne najde. Pro ozrejmeni se podivejte
> do souboru ffset.py, kde (mimo jine) najdete zachyceni vyjimky a nasledny
> nepodmineny exit.

Já bych to chápal, může chtít ty bloky označit za vadné a nepoužívat je.
V tom případě by asi bylo lepší nenechávat to na instalátoru, nabootovat
z nějakého rescue CD a spustit ručně badblocks a mke2fs. Potom při instalaci
nechat jen použít již předformátované filesystémy.

Problém je ale v tom, že oblasti, kde jsou vadné bloky, mají ve většině
případů (záleží samozřejmě na příčině) tendenci se rozrůstat. Takže bych
spíš doporučoval, pokud není možné disk úplně vyměnit (což je nejvhodnější),
oblast s vadnými bloky "obalit" samostatnou partition s určitou rezervou
a tu partition nepoužívat. Samozřejmě je možné nechat tu oblast jako volné
místo, pokud to příslušný *fdisk umí. Problém může být ale s příliš divoce
překladovými disky - fyzická geometrie se může velmi výrazně lišit od toho,
jak se disk tváří navenek.

                                                            Michal Kubeček