Problem s ADSL (nedostupnost velke casti site)

Pavel Voch pavel.voch na prodeco.cz
Pátek Srpen 15 10:27:41 CEST 2003

Dobry den,

mam velky problem s pripojenim pres ADSL. IPEX (provider) to vice nez
mesic resi/neresi, proto se obracim s dotazem sem, treba nekoho neco
napadne.

Mam pripojku ADSL Basic od IPEXu s aktivovanou pevnou IP adresou. K ni
je pripojeny pocitac s Debianem 3.0, jadro 2.4.21.

Problem se projevuje tak, ze velke mnozstvi serveru neodpovida na
pozadavky z meho pocitace odeslane (at uz ping, ktery odjinud funguje,
nebo http apod.). Tyka se to serveru jako www.csob.cz, www.atlas.cz a
mnoha jinych. Castecne reseni IPEXu spociva v tom, ze pouzivam jejich
proxy. Jenomze ne vsechny sluzby bezi pres http/ftp a ne vsechny
programy spolupracuji s proxy.

Problem neni v DNS to funguje v poradku.

Zasadni pro reseni je, ze to nefunguje pouze pokud mam pridelenou
statickou IP adresu. Dokud jsem mel dynamickou, nebo kdyz se nahodne
(zrejme chybou telecomu) pridelila dynamicka, tak vse bez problemu
fungovalo se zcela stejnou konfiguraci.

Problem neni ani v nastaveni firewallu: 1. Chova se to stejne i kdyz
ho vypnu. 2. Viz predchozi odstavec.

Nevylucuji, ze chyba je na moji strane, jen si opravdu nedovedu
predstavit kde.

Pokud vas cokoli napadne budu vam velmi vdecny. Stejne tak mi udela
radost, pokud je tu nekdo kdo je pripojen pres ADSL Basic u Ipexu a ma
pevnou IP adresu a je ochoten se podelit se svymi zkusenosti.

Pavel Voch