poškozená FAT HDD a její obnovení

Martin Sittek mailing-list na infoprojekt.cz
Pondělí Srpen 18 14:55:48 CEST 2003

Zdravím vespolek,

mám jeden drobný problém který se mi jaksi pořád nedaří vyřešit. Mám
nainstalovaný na svém počítači lunux a protože se jedná o notebook, kde mám
na vnitřním HDD málo místa již před dlouhou dobou jsem si pořídil externí
HDD, připojitelný přes USB kde mám všechny /home, /usr. V tom problém nebyl
až do doby kdy mě nějak zlobilo rozdělení v jiné časti tohoto externího HDD.
Bohužel při mé horlivé opravě jsem omylem smazal i tu linuxovou partition
table. Hned jsem jí pak také se stejnou geometrii obnovil. Ovšem takto
"obnovenou" se mi jí nedaří přimoutit k linuxu. Píše mi to:

Bad magic number in super-block while trying to open /dev/sda3

Dle rady příkazu mount jsem zkoušel

e2fsck -b ... /dev/sda3  (kde za ... jsem dosazoval zálohy super-block,
které jsem vylistoval tuším také přes nějaký parametr e2fsck /nejsem teď u
toho počítače, takže už si nevzpomínám jaký to byl/),

nicméně bez úspěchu.

No, a teď už nevím co dál, určitě musí být nějaké řešení. Napadá někoho
něco?

Díky moc alespoň za snahu.

Martin Sittek