mozilla - remote desktop + local desktop divne chovani

Úterý Srpen 19 10:53:13 CEST 2003

On Tue, 19 Aug 2003, Martin Proks wrote:

> Ze vzdaleneho pocitace mam spustenou mozillu - mail. Kdyz na LOKALNIM
> pocitaci chci pustit mozillu (at uz z ikony v gnome, nebo fvwm2, nebo
> z xtermu - upozornuju lokalniho) prohlizec, tak mi nabehne VZDALENA
> instance. Proste jak kdybych dal v remote mozille Window -> Navigator,
> misto spusteni z lokalu (remote ma jiny skyn, jine bookmarky atd ...).
> A naopak kdyz mam jako prvni spustenou lokal mozillu a dam na remote v
> xtermu mozilla, tak mi nabehne lokal instance.

To uz se tady resilo. Kdyz napisete "mozilla", tak se obvykle spusti
shellovy skript, ze ktereho se programem mozilla-xremote-client otestuje,
jestli na danem displeji uz nejaka Mozilla bezi (ten program v podstate
prohleda okna a zkouma, jestli nejake patri Mozille), a pokud se nejaka
Mozilla najde, pak se misto spousteni dalsi instance posle opet pomoci
mozilla-xremote-client instrukce, aby otevrela dalsi okno (zhruba
receno posle oknu jiz bezici Mozilly zpravu, ze ma neco udelat,
konkretne ze ma otevrit okno, ale tech prikazu je vic).

Ten mechanismus je zdedeny z Netscapu a da se s tim uzit docela legrace,
pokud ziskate pristup k cizimu displeji. :)

Pokud si chcete spustit dalsi instanci Mozilly, pak musite dosahnout toho,
ze se nebude hledat jiz bezici instance, ale spusti se primo mozilla-bin.
To muzete bude udelat rucne (ale mozna bude nezbytne provest par nastaveni
env. promennych a tak), nebo muzete zkusit oblbnout ten shellovy skript.
Napr. v nejmene jedne verzi lze pouzit "mozilla -". Nebo muzete ten skript
upravit, tvorivosti se meze nekladou.