ignorace .xsession

Martin Proks proks na aerospace.fsik.cvut.cz
Středa Srpen 20 08:17:54 CEST 2003

Zdravim,

515 wrote:
> zdravim,
> nechapu, proc se mi nikdy vykonaji prikazy v ~/.xsession
> pouzivam runlevel 5 a login pres gdm do kde.

Moment, Jestli to dobre chapu, tak vy v gdm zvolite volbu
windowmanager "kde" a prihlasite se. Pak se ale nedivte, ze .xsession
a .Xclietns bude preskoceno. Musite nechat default aby se to ridilo
konfiguraky ve vasem home a startkde spoustet z ${HOME}/.xsession,
nebo zmenit v /etc/sysconfig/desktop hodnotu z GNOME na KDE (tohle
plati asi jen pro RH) a zase se prihlasovat na default.

Nevim tedy na jakem systemu bezite, ale pravdepodobne se to nebude
moc lisit od RH 8.0 na kterem jsem ted a tam gdm vola jako zakladni
prihlasovaci script /etc/X11/xdm/Xsession a tam je cca v pulce
rozhodovani podle volby. Je tam failsafe, gnome, kde,kde1,kde2, twm
(ty volaji primo sve startscripty a ignoruji ${HOME}/.xsession) a
pak to ostatni (pri prihlasovani volba default) - .xession, nebo
.Xclients, nebo /etc/X11/xinit/Xclients, podle toho co najde prvni.

Pokud pozadujete nejake specificke prikazy/manager pri nalogovani,
je podle me lepsi dat si startkde do .xsession, udelat link .Xclients ->
.xsession a prihlasovat se na default. Ja takhle jedu fvwm2.

Neznam moc dobre KDE, ale neni tam v menu neco jako spustit pri startu
obdobne jako ve windows? Tim by mohla byt dalsi cesta bez .xsession.

Hodne uspechu,
--
Martin Proks
Tel: +420 225 115 431         Tel: +420 224 357 416